Total Pageviews

Sunday, November 11, 2018

آزادی واقعی چیست؟


بعضی فکر می کنند آزادی واقعی یعنی اینکه هر کاری دلشان بخواهند بتوانند انجام دهند. یعنی آزاد باشی از هر چی دلت می خاد لذت ببری!

امروز در دنیا همه می خواهند آزاد باشند و برای این آزادی خیلی کارها می کنند. ولی آزادی واقعی چیست؟

اینکه من هر کاری دوست داشته باشم بکنم و تا جایی که به دیگران صدمه نمی زنم کسی نباید جلو من را بگیرد آزادی است؟

اینکه من صاحب اختیار فکر و بدن خودم هستم و هر کاری دلم بخواهد باهاشون می کنم آزادی است؟

اینکه من در کشوری هستم که آزادی بیان دارم و می تونم هر چی می خواهم بگم و کسی جلو من را نمی گیرد آزادی است؟

آینکه من در زندان نیستم یعنی آزادی؟

تعریف آزادی در کلام خدا (انجیل) بعد وسیع تری از همه اینها دارد. آزادی مسیحی نتیجه و هدف کار مسیح روی صلیب و انجیل است. این آزادی از گناه و شریعت است. این آزادی از اسارت این دو است. آزادی مسیحی توسط شخص مسیح ایجاد می شود. زمانیکه ما او را که حقیقت است می شناسیم. (یوحنا ۳۲:۸)

امروز در آزادترین کشورهای دنیا افراد زیادی در بند گناه هستند که از دید خدا در حقیقت در اسارت هستند بدون اینکه بدانند. آنها فکر می کنند آزاد هستند ولی عملا اسیر هستند.

آزادی واقعی آزادی است که نتیجه آزاد و خوبی داشته باشد نه اینکه موقتی باشد. یک زندانی که موقت آزاد شده و بعد از مدتی باید دوباره به زندان برگردد نمی تواند در دوران مرخصی خود بگوید آزاد شده است.

شما شخصی را تصور کنید که با چتر از داخل هواپیما به بیرون می پرد. او برای مدتی در آسمان از سقوط لذت می برد و آزادانه تفریح می کند. ولی اگر در زمان احتیاج به چتر نجات، چتر او باز نشود متاسفانه این آزادی را نمی توان آزادی واقعی دانست چون نتیجه آن سقوط و متلاشی شدن خواهد بود.

ازادی واقعی باید در همه جوانب خود آزادی باشد نه فقط برای مدتی.

خیلی از انسانها امروزه فکر می کنند ازاد هستند و اینکه هر کاری بخواهند می کنند را آزادی می دانند. غافل از اینکه این آزادی موقتی است و آزادی واقعی برای کسانی است که از گناه آزاد شدند و در نهایت بجای سقوط به آرامی در ملکوت خدا فرود می آیند.

برای همین آزادی در مسیح آزادی واقعی است. چون فقط مسیح می تواند ما را از گناه آزاد کند و در نهایت وارد ملکوت خدا کند.

آیا شما واقعا آزاد هستید؟

No comments:

Post a Comment

نقش روح القدس در زندگی امروز ما

  از تمامی هدایایی که خدا به انسان داده است، هیچ یک بزرگتر از حضور روح القدس نیست. روح دارای عملکردها، نقش ها، و فعالیت‌های بسیاری است. اول ...