Total Pageviews

Sunday, January 13, 2019

مسیحیان به خدای پدر، پسر و روح القدس ایمان دارند و می پرستند. آیا آنها به یک خدا ایمان دارند یا سه خدا؟

مسیحیان فقط به یک خدا ایمان دارند.
همانطور که خداوند خود در تثنیه فصل ٦  آیة ٤ می گوید:
"ای بنی اسرائیل گوش کنید تنها خدایی که وجود دارد خدای يكتاست" همچنانکه توصیه شده است خدا را با تمام دل و جان و با فکرت دوست داشته باش.
براساس کلام خدا در کتاب مقدس مسیحیان شهادت می دهند که خداوند خود را بصورت خدای پدر، پسر و روح القدس به ما نشان داده است
(اشاره به متی فصل ٢٨ آيه ١٩ ).

اینجاست که فیض خداوند بر همه آشکارمی شود، همچون پدری که فرزندانش را تحت مراقبت قرار می دهد، همچون پسری عیسی مسیح که بین انسانها فرستاده شد و همچون روح القدس که در ما زندگی می کند و ما را هدایت می کند.
این رمز و رازی است که هرگز با عقل ساده انسانی قابل درک نیست چه کسی جز خدا می تواند غیر ممکن ها را ممکن سازد.
چه این رویش یک دانه از دل خاک
باشد یا شکل گیری یک جنین انسان در رحم مادر.
اغلب در مورد توصیف از خدا پدر پسر و روح القدس از تشبیهاتی استفاده می شود.
بطور مثال کلمه خدا و روح القدس از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و همراه با خدا هستند همچون خورشید که با اشعه و گرمای خود یکی است و به همین ترتیب ما یک خورشید داريم نه سه خورشيد. و یا اینکه هر کسی می تواند هم زمان هم پسر باشد هم پدر هم شوهر، درصورتی که همه آنها یک شخص هستند و به این ترتیب پس همچنانکه می توان سه نقش و سه نام متفاوت برای یک فرد قائل شد به همین ترتیب مسیحیان نیز به یک خدا اعتقاد دارند و نه سه خدا.
عیسی مسیح در توصیفی که از خود یوحنا فصل ١٠ آيه ٣٠  می دهد چنین می گوید:
 "من و پدرم یکی هستیم" اوهمچنین در یوحنا فصل ١٤  آيه ٩  فرموده:
 "هر کس مرا ببیند انگار که پدرم را دیده است"

“عیسی به او گفت: «من راه و راستی و حیات هستم؛ هیچ‌کس جز به واسطۀ من، نزد پدر نمی‌آید. اگر مرا می‌شناختید، پدر مرا نیز می‌شناختید؛ امّا پس از این او را می‌شناسید و او را دیده‌اید.» فیلیپُس به او گفت: «سرور ما، پدر را به ما بنما، که همین ما را کافی است.» عیسی به او گفت: «فیلیپُس، دیری است با شما هستم و هنوز مرا نشناخته‌ای؟ کسی که مرا دیده، پدر را دیده است؛ پس چگونه است که می‌گویی ”پدر را به ما بنما“؟ آیا باور نداری که من در پدرم و پدر در من است؟ سخنانی که من به شما می‌گویم از خودم نیست، بلکه پدری که در من ساکن است، اوست که کارهای خود را به انجام می‌رساند.
این سخن مرا باور کنید که من در پدرم و پدر در من است؛ وگرنه به سبب آن کارها این را باور کنید.”

No comments:

Post a Comment

نقش روح القدس در زندگی امروز ما

  از تمامی هدایایی که خدا به انسان داده است، هیچ یک بزرگتر از حضور روح القدس نیست. روح دارای عملکردها، نقش ها، و فعالیت‌های بسیاری است. اول ...