عیسی مسیح بعد از برخاستن از مردگان چهل روز را با شاگردانش گذراند و بعد به آسمان صعود نمود.
(لوقا ۲۴:۵۱ و اعمال رسولان ۱:۹)
عیسی پس از گفتن این سخنان، در حالی که ایشان مینگریستند، به بالا برده شد و ابری او را از مقابل چشمان ایشان برگرفت. هنگامی که میرفت و شاگردان به آسمان چشم دوخته بودند، ناگاه دو مردِ سفیدپوش در کنارشان ایستادند و گفتند: «ای مردان جلیلی، چرا ایستاده به آسمان چشم دوختهاید؟ همین عیسی که از میان شما به آسمان برده شد، باز خواهد آمد، به همینگونه که دیدید به آسمان رفت.»
اعمال ۱:۹ - ۱۱
صعود عیسی به چندین دلیل با معنا است:
۱) صعود او نشان دهنده پایان خدمات زمینی او بود. خدای پدر با محبت فراوان پسر خود را در بیتلحم به جهان فرستاد، و اکنون پسر نزد پدر باز میگشت. دورۀ محدودیت بشری او به پایان رسیده بود.
۲) صعود او به معنای موفقیتآمیز بودن کار زمینی او بود. او تمام آن کاری را که برایش آمده بود بهانجام رساند.
۳) صعود او نشان دهنده بازگشت جلال آسمانی او بود. جلال عیسی در زمان زندگیاش بر زمین پوشانده شده بود، بهجز یک مورد استثنای کوتاه در تبدیل هیات او (متی ۱:۱۷-۹).
۴) صعود او سمبلی از جلال یافتن او توسط پدر بود (افسسیان ۲۰:۱-۲۳). کسی که پدر از او بسیار خشنود است (متی ۵:۱۷) در حرمت بالا برده شد و نامی برتر از همه نامها به او داده شد (فیلیپیان ۹:۲).
۵) صعود او اجازه داد که او مکانی برای ما مهیا سازد (یوحنا ۲:۱۴).
۶) صعود او نشان دهنده شروع کار تازه او بهعنوان کاهن اعظم بود (عبرانیان ۱۴:۴-۱۶) و واسطه عهد جدید (عبرانیان ۱۵:۹).
۷) صعود او الگویی را برای بازگشت او قرار داد. وقتی عیسی میآید تا پادشاهی را برقرار سازد، او درست همانطور که رفت باز خواهد گشت، به معنای خاص کلمه، در جسم و آشکارا از میان ابرها (اعمال ۱۱:۱؛ دانیال ۱۳:۷-۱۴؛ متی ۳۰:۲۴؛ مکاشفه ۷:۱).
هماکنون، خداوند عیسی در آسمان است. آیات کلام دائماً او را در دست راست پدر، یعنی جایگاه حرمت و اقتدار به تصویر میکشند. (مزمور ۱:۱۱۰؛ افسسیان ۲۰:۱؛ عبرانیان ۱:۸). مسیح سر کلیسا است (کولسیان ۱۸:۱)، او بخشندۀ عطایای روحانی است (افسسیان ۷:۴-۸)، و او کسی است که همه چیز را پر میسازد (افسسیان ۹:۴-۱۰). صعود مسیح، واقعهای بود که او را از خدمت زمینیاش به خدمت آسمانیاش منتقل ساخت.
No comments:
Post a Comment