زیرا به چیزی اشاره دارد که برایمان انجام میشود، نه چیزی که خودمان انجامش میدهیم. انجیل یوحنا ۱:۱۳، بر همین حقیقت تأکید مینماید؛
و فرزندان خدا را کسانی میداند که «نه از خون، و نه از خواهش جسد، و نه از خواهش مردم، بلکه از خدا تولد یافتند.»
پطرس نیز بر همین تأکید میورزد: «متبارک باد خدا، و پدرِ خداوندِ ما عیسی مسیح، که به حسب رحمت عظیم خود، ما را از نو تولید نمود» (اول پطرس ۱:۳).
ما بانیِ تولد تازه نیستیم؛
خدا بانیِ تولد تازه است.
هر کار نیکویی که انجام میدهیم، ثمرۀ تولد تازه است، نه دلیلِ تولد تازه. این بدان معناست که تولد تازه یافتن، از دست ما خارج است و در کنترلِ ما نیست؛ و همین واقعیت است که ما را با ناتوانیمان روبهرو نموده، و نشان میدهد که بیچون و چرا، به کسی خارج از خودمان وابسته هستیم.
این تکان دهنده است. به ما گفته میشود که اگر تولد تازه نیابیم، ملکوت خدا را نخواهیم دید؛
و به ما گفته میشود که خودمان نمیتوانیم موجب تولد تازه گردیم. این تکان دهنده است.
جان پایپر
Total Pageviews
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
رمز شکرگزارى چیست؟
عیسی مسیح در برابر پنج هزار شکم گرسنه شکرگزاری می کند ولی شاگردانش نمی توانند شکرگزاری کنند. عیسی مسیح در شام آخر نان را به دست می گیرد و ش...
-
در لوقا باب نهم آیه ۵۷ ملاحظه میکنیم که شخصی به خداوند چنین میگوید؛ خداوندا هر جا روی تو را متابعت کنم ... پاسخ خداوند به این شخص حاکی ا...
-
دفاعیات یا "آپولوجی" از واژه یونانی گرفته شده است که اساساً به معنای "دفاعیه دادن" است. بنابراین دفاعیات مسیحی، علم دف...
-
معمول ترین مخالفت برای اعتقاد به امنیت ابدی برای نجات این است که ظاهرا به مردم اجازه می دهد هر طوری که دلشان می خواهد زندگی کنند و هنوز نجا...
No comments:
Post a Comment