Total Pageviews

Wednesday, July 17, 2019

آیا وقتی مسیح بیاید ایمان را در روی زمین خواهد یافت؟ لوقا ۱۸: ۸

سئوال زیبایی است ولی راستش یک مرتبه جـا خوردم.
تصور کن که در یک روز سرد زمستانی توی یک حوضچه آب گرم در هتلی بالای کوه اسکی، که روبروی یک دره پر از برف قرار دارد داخل  آب  گرم نشستی و در آرامش کامل لحظه های دلخواه و لذت بخش خود را بدون دغدغه فکری مزه مزه می کنی، اون وقت رئیس هتل شخصا میاد و محترمانه ازت می پرسه: آیا شما پول نقد همراهتان دارید؟ متاسفانه همه کارت های اعتباری شما منفی و خالیه. با بانک شما هم تماس گرفتیم میگن توی حسابتون هیچ پولی ندارین. تا همین حالا هم هزینه هتل تون خیلی بالاست آیا برای ترک هتل و پرداخت هزینه های سنگین تون پول نـقد در دستـتـون یافت میشه؟
من که حسابی پشتم لرزید و آب دهانم رو قورت دادم. هیچ وقت تا حالا اینطوری به این قضیه فکر نکرده بودم که روزی از من چنین سئوالی بشه. این سئوال خیلی جدی است و شامل حال همه ما می شود.

مسیح امروز خیلی محترمانه از من  و شما که ادعــای ایـمان می کنیم می پرسد: آیا می توان ایمان را در افکار پنهانی و خلوت دل شما یافت؟   آیا می شود ایمان را در خانه و خانواده و روابط اجتماعی شما یافت؟ آیا می شود ایمان را در رفتار و تصمیم گیری ها و اخلاق و شخصیت شما دید؟

دوست عزیز هزینه ما و همه ساکنان دنیای ما تا حالا هم خیلی بالاست. آمارهای وحشتناک و اخبار شوکه کننده در سراسر دنیای ما در میان پیروان همه ادیان، طرفداران همه گروه های سیاسی، همه طبقات فرهنگی و اجتماعی و حتی در میان فلاسفه و اندیشمندان ما می گوید بدجوری کارت های اعتباری اخلاقی‌، معنوی و روحی ما خراب، خالی و منفی است. امروز  باید برای جواب این سئوال تصمیم جدیدی گرفت.
" آیا ایمان در شما یافت می شود؟  " لوقا ۱۸: ۸

خبر خوش اینکه:
عیسی مسیح بعنوان همان رئیس هتل لبخندی می زند و می گوید: “نگران نباشید من شخصا تمام بدهی شما را پرداخت کرده ام ولی در صورتی شامل حال شما می شود که از اعمال گذشته خود بازگشت کنید و به اشتباهات خود اعتراف‌ نمائید و با ایمان به هتل ما بپیوندید و جزو سهامداران من بشوید.

خاتمه کلام اینکه مسیح به دنبال مـدعـیان ایمان نمی گردد بلکه به دنبال ایمـان مـدعـیان ایمان می گردد. آیا او، آنرا در من و شما می تواند پیدا  کند؟

No comments:

Post a Comment

نقش روح القدس در زندگی امروز ما

  از تمامی هدایایی که خدا به انسان داده است، هیچ یک بزرگتر از حضور روح القدس نیست. روح دارای عملکردها، نقش ها، و فعالیت‌های بسیاری است. اول ...