تثلیث مشارکتی میباشد بین ؛
- پدر
- پسر
- روح القدس
☆ هر سه خدا میباشند اما در سه شخصیت متمایز و در عین حال با یک ذات واحد و دلیلی بر سه گانه بودنِ خدا و خداپرستی در مسیحیت نمیباشد.
تثلیث در واقع یک مشارکتی است که از ازل بین پدر ، پسر و روح القدوس بوده است.
در نقشه آفرینش پدر طرح را داده ، پسر آن را به انجام رسانده و روح القدوس آن را کنترل و مدیریت کرده است.
در نقشه نجات نیز پدر طرح نجات را برای بشر داده و پسر آمد جسم پوشید و نقشه نجات را بر روی صلیب به انجام رساند و روح القدس بعد از صعود عیسی مسیح به آسمان این نقشه را تا به امروز مدیریت و حمایت و پشتیبانی میکند.
در واقع هر کدام از این شخصیتها ماموریت خاص خود را دارند.
- پدر ، پسر نمیباشد.
- پسر ، پدر نمیباشد.
- پدر ، روح القدس نمیباشد.
- روح القدس ، پدر نمیباشد.
- روح القدس ، پسر نمیباشد.
- پسر، روح القدس نمیباشد.
{ اما هر سه خدا میباشند }
این مشارکت چون در ابعاد فکری و دیداری ما و درک ما نمی گنجد، چون ما به واسطه درک محدود خود فقط در سه بُعد میتوانیم به مسائل نگاه کنیم و برنامه ریزی کنیم و تصمیم بگیریم.
نمیتوانیم درک کاملی داشته باشیم از این شاه کارِ تثلیثی و میبایست با قدرت روح القدس از خدا بخواهیم تا این را برای ما آشکار کند .
هر یک از این شخصیتهای تثلیث ، بر یک چیزی دلالت دارند.
☆ خدای پدر دلالت بر وجود و حضور و همیشگی خدا دارد.
☆ خدای پسر ، دلالت بر کلام و صدای خدا دارد.
☆ خدای روح القدس، دلالت بر وجود روح خدا دارد .
و این سه باهم در کار میباشند
ابعاد فکری ما و تصمیم گیری ما در سه بُعد خلاصه میشوند و درک خداوندی با سه بُعد میسر نمیشود.
Total Pageviews
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
حکمتِ انسانی یا خدایی
امثال ۱: ۳۲ – ۳۳ ۳۲ زیرا سرکشی احمقان، ایشان را خواهد کشت و بی خیالی نادانان آنها را از پای در خواهد آورد. ۳۳ ولی همه کسانی که به من گ...
-
معمول ترین مخالفت برای اعتقاد به امنیت ابدی برای نجات این است که ظاهرا به مردم اجازه می دهد هر طوری که دلشان می خواهد زندگی کنند و هنوز نجا...
-
ده فرمان ده قانون در کتاب مقدس هستند که خدا به ملت اسرائیل بعد از مدت کوتاهی از خروج از مصر داد. ده فرمان در واقع خلاصه ای از 613 فرمان در...
-
در لوقا باب نهم آیه ۵۷ ملاحظه میکنیم که شخصی به خداوند چنین میگوید؛ خداوندا هر جا روی تو را متابعت کنم ... پاسخ خداوند به این شخص حاکی ا...
No comments:
Post a Comment