تثلیث مشارکتی میباشد بین ؛
- پدر
- پسر
- روح القدس
☆ هر سه خدا میباشند اما در سه شخصیت متمایز و در عین حال با یک ذات واحد و دلیلی بر سه گانه بودنِ خدا و خداپرستی در مسیحیت نمیباشد.
تثلیث در واقع یک مشارکتی است که از ازل بین پدر ، پسر و روح القدوس بوده است.
در نقشه آفرینش پدر طرح را داده ، پسر آن را به انجام رسانده و روح القدوس آن را کنترل و مدیریت کرده است.
در نقشه نجات نیز پدر طرح نجات را برای بشر داده و پسر آمد جسم پوشید و نقشه نجات را بر روی صلیب به انجام رساند و روح القدس بعد از صعود عیسی مسیح به آسمان این نقشه را تا به امروز مدیریت و حمایت و پشتیبانی میکند.
در واقع هر کدام از این شخصیتها ماموریت خاص خود را دارند.
- پدر ، پسر نمیباشد.
- پسر ، پدر نمیباشد.
- پدر ، روح القدس نمیباشد.
- روح القدس ، پدر نمیباشد.
- روح القدس ، پسر نمیباشد.
- پسر، روح القدس نمیباشد.
{ اما هر سه خدا میباشند }
این مشارکت چون در ابعاد فکری و دیداری ما و درک ما نمی گنجد، چون ما به واسطه درک محدود خود فقط در سه بُعد میتوانیم به مسائل نگاه کنیم و برنامه ریزی کنیم و تصمیم بگیریم.
نمیتوانیم درک کاملی داشته باشیم از این شاه کارِ تثلیثی و میبایست با قدرت روح القدس از خدا بخواهیم تا این را برای ما آشکار کند .
هر یک از این شخصیتهای تثلیث ، بر یک چیزی دلالت دارند.
☆ خدای پدر دلالت بر وجود و حضور و همیشگی خدا دارد.
☆ خدای پسر ، دلالت بر کلام و صدای خدا دارد.
☆ خدای روح القدس، دلالت بر وجود روح خدا دارد .
و این سه باهم در کار میباشند
ابعاد فکری ما و تصمیم گیری ما در سه بُعد خلاصه میشوند و درک خداوندی با سه بُعد میسر نمیشود.
Total Pageviews
18,689
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
"دفاعیات مسیحی" چیست؟
دفاعیات یا "آپولوجی" از واژه یونانی گرفته شده است که اساساً به معنای "دفاعیه دادن" است. بنابراین دفاعیات مسیحی، علم دف...
-
معمول ترین مخالفت برای اعتقاد به امنیت ابدی برای نجات این است که ظاهرا به مردم اجازه می دهد هر طوری که دلشان می خواهد زندگی کنند و هنوز نجا...
-
گاهی مسیحیان درباره این موضوع بحث می کنند که آیا مسیح بر روی زمین فقیر بود یا ثروتمند؟ ابتدا باید بدانیم کتاب مقدس چه گزارشی می دهد: پولس ن...
-
در انجیل یوحنا باب ۲۰ آیه ۷ می خوانیم که آن دستمالی که با آن سر و صورت عیسی مسیح را پوشانده بودند، به کناری همراه با پارچه های کفن انداخته ...
No comments:
Post a Comment